zondag 6 augustus 2017

De derde shortama in een heerlijk zachte poppy tricot

Shortama 1 en 2 heb ik al laten zien in een vorige blogpost.
Maar met nummer 3 maakte ik een beoordelingsfout bij het knippen...en moest ik op zoek naar een extra lapje stof.
Vermits deze tricot tot de vorige zomercollectie behoorde , was het niet zo simpel om nog een stuk te kopen.
Gelukkig zijn er veel naaiende dames in de Facebook-naaigroepjes en mijn vraag werd redelijk snel beantwoord. Kelly  ( uit Geel , denk ik ...tjiens...had moeten vragen of ze restaurant de Flore kent , waar wij 'en passant' wel eens halt houden ) was mijn redster in nood.

En vermits shortama 3 volgens hetzelfde patroon genaaid is als shortama 1 (proefversie) en shortama 2 (panda's)  , hoef ik daar niet veel meer over te vertellen.

Ik heb de shortama's meteen genaamtekend  want exemplaar 2 en 3 gaan over enkele dagen mee op kamp.




Ik heb wel ervaren dat deze Poppy tricot van een veel betere kwaliteit is dan de Poppy tricot die ik eerder kocht.
Waarom dit zo is ??? Geen flauw idee !

2 opmerkingen:

Marleen zei

Tof! Heb ook naar versie 1 en 2 gekeken. De groen/zwarte vind ik ook heel leuk.
En je verhaal over de locker is heel grappig geschreven, wellicht niet zo grappig als je het niet in orde krijgt.
Ik moest de laatste keren ook regelmatig herbedraden, vind dit ook zo vervelend.

Omias maaksels zei

Dank voor de reactie , Marleen !
tja....mijn locker. Jarenlang gaat het goed = bedraden op automatische piloot. En ik reinig regelmatig de locker ; dat kan niet zonder op nieuw bedraden bij mijn type/merk. En plots ga je nadenken...eens goed de handleiding volgen...en loopt het fout.