zondag 4 juni 2017

Een jongens-harembroek op vraag van kleinzoon van 8

Florian volgt breakdance-les.
Hij oefent graag en veel .
Een recent optreden van de groep toonde ons hoe goed hij al is , na 1 jaartje les.

Hij vroeg me om een passende broek te naaien ; een beetje een mix tussen een buikdansbroek...een baggy jogging...kortom : een broek om heerlijk in te oefenen mét een beetje show allure.

Aan de hand van enkele foto's bespraken  hij en ik de do's en don'ts.

Ik heb het voor het moment nog sober gehouden.
Wellicht zou hij liever wat meer gouden muntjes als versiering hebben ; maar die kunnen nog altijd toegevoegd worden, niet ?

Ik besloot een broek te naaien uit goed wasbaar tricot ( = geen knappende naden bij springen ; glijden enz ) en niet uit satijn ( = meer bellydance ). Ik wou dunne viscose tricot kopen , een beetje gelijkaardig aan een reststukje in mijn kast. Maar helaas...de winkel waar ik de stof toen kocht heeft geen viscose meer in het aanbod. Dan maar gewone katoen tricot.
Ik gebruikte een eerder uitgetekend patroon voor een harembroek ; vermoedelijk van Burda. Maat 134 .

Ik probeerde een paar foto's te nemen....maar het resultaat is niet jé van hét.


Ik voegde een koordje toe aan de tailleband om de, wijdte zo flexibel mogelijk te maken


De gouden muntjes naaide ik vast onderaan een lange, brede sjaal van hetzelfde materiaal.
Deze muntjes gaan best niet in de wasmachine/droogkast . Door een aparte sjaal te maken , kan die desgewenst even met de hand gewassen worden...of uitgelaten worden bij intensief oefenen.


De foto is niet zo duidelijk ; ik heb de sjaal hier even rond de taille gedrapeerd.


Florian kreeg de harembroek tijdens een feestje vandaag; maar het was té druk om er aandacht aan te besteden.
Ik heb hem , via een begeleidend briefje , uitgenodigd om de broek te testen.
Ik zal dat binnenkort wel vernemen , neem ik aan.

Geen opmerkingen: