woensdag 31 mei 2017

De B-Trendy maxi-jurk in de juiste stoffen

Ik naaide eerder een proefversie van de jurk en toonde aan de hand van een paar foto's hoé kleindochter de échte jurk het liefst zou hebben.

Het is niet altijd eenvoudig om de stoffen op de kop te tikken die in de bladen getoond worden.
Ik was iets té ongeduldig....iets té vroeg op zoek naar de stoffen met in het achterhoofd de schrik dat deze wel eens zeer snel uitverkocht konden zijn.

Na een paar weken wachten , publiceerde Textielstad.nl het stoffenaanbod uit de verschillende bladen en kon ik het witte katoen met borduurrand voor het topje en de gestreepte tricot voor de maxi-jurk bestellen.

Ondertussen moest ik het patroon wel even aanpassen wegens een groeischeutje bij de jongedame.

Voor het knippen kijk ik steeds met argusogen naar de stof....op zoek naar een eventuele fout.
Jammer genoeg zag ik bij het opspelden van het patroon dat de gestreepte stof een fout had.
(2de stoffout in een paar weken GRR)
( de fout is die hapering tussen de 2 stylopunten ; het blauw links onder is geen vlek ; maar schaduw )


Gelukkig had ik enkele cm meer besteld en zat die fout redelijk in het midden...maar het was toch even grommen.
Ik weet niet of u het kunt afleiden uit de foto...maar deze tricot is geen gewone katoen tricot. de stof is veel rekbaarder ; méér gebreid....al besef ik dat dit geen correcte term is voor deze stof. 
Moeilijk uit te leggen , dus.
Maar in ieder geval beweeglijker dan katoentricot.

Ik heb dus heel veel spelden en rijgwerk nodig gehad om de streepjes te laten passen
(en ben soms nog eens een steekje in de mist gegaan)



Maar ik denk dat Guinevere tevreden zal zijn.




En nog een paar detailfoto's






Geen opmerkingen: