donderdag 30 maart 2017

Urban style by Eva Maria : jurk

Een toegift voor kleindochter ( Paascadeau)
****

Nood aan een luchtig zomerjurkje voor een tiener?
Nood aan een snel te naaien project ?
Nood aan een goed patroon ?

Eén adres : De jurk Pretty Paris uit bovenstaand boek.

De stof is een zacht en licht katoen van Cotton en Steel.


Uit pure noodzaak ( de stof kromp meer dan verwacht) moest ik een ander materiaal zoeken voor de biesjes.
Ik vond in mijn voorraad biaisband een heel lichte ; iets rekbare marineblauwe versie met glans.
(ik vermoed dat ik die ooit kocht bij Mertens...en moet er dingend nog eens naartoe om oa. deze luxe biaisband aan te vullen.


Kleindochter vond het jurkje eerst iets té klassiek; ( donkerblauw , hé...)
maar toen bedacht ze hoé nuttig het jurkje zou zijn om te dragen op de projectdag rond water , waar ze gevraagd worden om in blauw-wit naar school te komen.

Ik vermoed dat er nog een paar van deze jurkjes zullen komen.
Het wordt wel even zoeken naar de meest geschikte stof en print.




Benieuwd of dit jurkje ook in tricot zou kunnen.
Het katoen van Cotton en Steel kreukt snel.
Een polyester stof zou misschien kreukvrij zijn.
Maar ik vond nog geen geschikte polyester stof ; noch een dunne katoen/polyester.
Tricot kreukt sowieso minder.


4 opmerkingen:

Danielle zei

Leuk! Ik ben fan! Wit en blauw zijn mijn kleuren zoals je al wel weet denk ik. Hopelijk heeft ze het vaak aan!

Omias maaksels zei

Dat laatste hoop ik met jou, Danielle ;-)

Mama Deborah zei

Staat haar beeldig. Gaat vast veel complimenten krijgen van vriendinnen en het veel dragen.

Omias maaksels zei

Dankjewel, Mama Deborah