donderdag 23 maart 2017

Paascadeau fase 2 : bloesjes

Onze jongedame is vragende partij voor leuke bloesjes.
En vermits ze de fashion  trends van nabij volgt...was het off-shoulder-model uit de laatste Knippie-bijlage ( 2017-1  )een schot in de roos.



Ik besloot eerst een proefmodel te naaien.
In mijn kast lag een grote lap kringloopstof.
Het is er niet aan te zien , hoor....dat ik de 4 m grote lap voor € 3,50 uit de kringloopwinkel meebracht ; want de stof ( katoen-polyester) is goed van kwaliteit en de  bloemetjesprint mag dan al niet naar de smaak van de jongedame zijn ; echt ouderwets of lelijk is die niet.

Enkele foto's van het testbloesje met de elementen die gecheckt moesten worden bij het passen.
( wijdte elastiek / lengte en plaats van de schouderbandjes)





Het echte bloesje is in een lichtere stof
EN in een zwart-wit grafische motief ( uiteraard ; dat is haar dada voor 't moment)
In het echt is het kleurencontrast veel mooier dan mijn bescheiden camera laat zien.
De stof is heel zacht en heerlijk om mee te werken. (See you at six )






Helaas geen foto op model ; het was er té donker voor.



Het tweede bloesje naaide ik naar dit patroon :




Het is eveneens een knippie-patroon  ( ook 2017/1)
Bij dit patroon moest ik erg veel zaken aanpassen.
Patroonmaat 164 zag eruit als een 152.
In Knippie staat het bloesje uitgewerkt met een lederen halsbies en mouwbiezen ; maar die leken ons wat stijf en strak.
Ik heb dus een halsbeleg geknipt en de mouwbiezen iets vergroot en omgeslagen vastgezet met een knoopje.

Op mijn zoektocht naar "stof die iets met Rome' te maken heeft , vond ik op Dawanda deze Robert Kaufman " retro fabric Paris-Rome-London-girls ".
Ik had het stofje liever wat dunner gezien...
maar de print maakt veel goed.



Mijn lap was onvoldoende groot om de print te laten doorlopen .
Wie zich daaraan stoort....

Dit is het bloesje ; met knoopsluiting op de rug.








7 opmerkingen:

Hutsepruts zei

Super mooi!

Omias maaksels zei

Dankjewel !

Diana, zei

Wat een mooie bloesjes, ben verliefd op de zwart-witte. Zou ik zelf nog in sw grootste maat passen. ;)

Omias maaksels zei

Dankjewel , Diana ! De zwart-witte is inderdaad erg leuk.

Unknown zei

Wat grappig! Die volantblouse heb ik ook in een oude stof op proef gemaakt en daarna nog eens echt voor mijn dames. Wat maak je mooie dingen. Super hip ook!

Unknown zei

Wat grappig. Die Volantblouse heb ik ook als proefje gemaakt van oude stof en daarna nog in het echt voor mijn dames. Wat maak je mooie dingen! En heel hip ook voor je kleindochter. Echt leuk , zo'n oma!

Omias maaksels zei

Dankuwel voor de complimenten !