maandag 8 juni 2015

Nog eens de Candy-jurk

Het patroon van de Candyjurk uit 'La Maison Victor' heeft de voorbije weken en maanden al op meerdere naaitafels gelegen.
Ik heb al heel veel exemplaren gezien in de diverse naaigroepjes op FB.
Voor Guinevere maakte ik eerder al een versie met kleurige sportschoenen.

Op een goeie dag kwam ze bij ons binnen....ze droeg het jurkje....ik kon zien dat ze er zich goed in, voelde.
Ik besloot een tweede versie te maken van de Candyjurk.
Maar toen kwamen 2 prachtige digitale prints op mijn weg....en besloot ik de Candy wat aan te passen.
Ik vond het namelijk jammer om de print door te knippen voor de zakken en de taillelijn.
(dat stoorde mij ook een beetje bij de gymschoenenversie)

Geen nood...het patroon doortekenen levert een heerlijke t-shirt-jurk op.

Op de foto staan beide jurken met een 'voorlopige' riem.
Bij het glamourstofje wou ik een felroze of een zwart fijn laklederen riempje kopen.....maar dat bleek buiten de waard gerekend : in geen enkele winkel was zoiets nog te vinden aan een aanvaardbare prijs ( wél aan 20 € en meer )
Dus in afwachting van een toevallige vondst van zo'n laklederen riem....kan deze stoere riem perfect.




Het tweede jurkje is in een jungleprint genaaid.
Als ceintuur ontwarde ik een reeks lederen bandjes met kralen die ik tijden geleden eens in een kringloopwinkel vond.
Er kon zelfs nog een afzonderlijke halsketting (helemaal in jungle kleuren) uit samengesteld worden.







Wat mij betreft : 2 praktische jurken...in heerlijke stoffen !
Daar ben ik fan van !

Jammer dat ik geen betere fotografe ben.....;-(


3 opmerkingen:

Inge zei

Deze twee werden ook al geshowd, gedragen en goed bevonden (en geweldig leuk in onderhoud, bijna geen strijkwerk aan!)

Omias maaksels zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Omias maaksels zei

Leuke nevenwerking ,hé van zo'n tricot ? ;-)