dinsdag 30 juli 2013

Speeltrui met robots.

Florian heeft zijn brandweertrui erg veel gedragen.
Het model (Farbenmix-Yorik) is een ideaal model voor een speeltrui.
Florians Mama vroeg me dan ook of ik zo'n speeltrui kon maken in een grotere maat.

Toevallig had ik fleece met robotprint meegebracht van het stoffenspektakel eerder dit jaar.
De robotjes vielen bij Florian in de smaak.
( Tips over leuke jongensfleece mag u mij altijd toesturen)

De rode bedrukte fleece werd afgewerkt met marineblauw.
'k Moet zeggen dat tricot én boordstof vinden in dezelfde kleur geen makkelijke opdracht is.
Ook over de kwaliteit van de boordstof valt een en ander te zeggen.
Ik koos eerst voor groene contraststof....maar de groene boordstof was zo hard.....
Deze blauwe boordstof is dan eerder aan de zachte kant. Misschien wel té licht en te zacht voor deze trui.

Hopelijk past de trui.
Florian heeft hem wel gepast....maar er waren wat correcties aan te brengen....dus is het even wachten op de aflevering.

Uiteraard is dit geen trui om bij 30 ° te dragen.
Maar van zodra er een speeltrui nodig is (vroege ochtend bijvoorbeeld) hangt de robottrui klaar.

Ik heb nog een lap fleece over.
Kleine broer krijgt dus ook zijn robotjestrui.
Ik ga wel een andere tint gebruiken voor de kapvoering en de boordjes. Misschien oranje ? Of turquoise ? Of kunnen die tinten niet voor een jongen van 2 ?

Dit is Florian's trui :





Geen opmerkingen: