zaterdag 23 maart 2013

Pyjama/slaapkleed pas-sessie

In mijn stoffenkast liggen nog een aantal roze tricotstofjes die steeds minder binnen  het favoriete kleurengamma van Guinevere thuishoren.
En vermits een slaapkleedje ook een nuttig naaiproject is...én de lapjes van goede kwaliteit...besloot ik een test-nachtkleedje te maken.
Een beeld op de pasbeurt voor de grote spiegel.....met witte hartjes op roze...in een tot-nachtpon-verknasterde Antonia.


Ik weet het ; Guinevere draagt liever een pyjama ; maar uit 1 meter stof is het moeilijk om een pyjama te knippen maat 140.



FLORIAN heeft nog niet gepast.....
maar ik maakte wél een pyjama passensklaar.
In mijn kast lag nog een stuk sportschoentjes-tricot....( een stofje dat hier  uniseks beoordeeld werd) en ik koos een patroon uit Ottobre voor deze eerste pyjama. (model 34+35 : maat 110 geknipt)
Ik laat Florian passen....vooraleer hetzelfde patroon te gebruiken voor een dino-pyjama....omdat ik de nodige twijfels heb over :
-de wijdte van het pyjamajasje.
-de halsuitsnijding en boordje...die me wat wijd lijken...
-de raglanmouw....die mij wat smal lijkt.
-de pyjamabroek die ook niet erg wijd is.
Florian draagt 104-110. Hij is fijn gebouwd. Ottobre tailleert (zegt men) groot....dus dacht ik dat een maat 110 wel zou passen.
Hmmm....ik twijfel.


Nota : let niet op het maatlabeltje 104 ; ik tekende én knipte wel degelijk een 110....maar had geen 110-labeltjes in voorraad.

Geen opmerkingen: